Perusasioiden äärellä -blogi

Onko vain hinnalla merkitystä asiakkaillesi?

Perjantai 28.10.2016 klo 13.27 - Perusasioiden äärellä 2/2016


Haaste: asiakas ostaa vain hintaa

Mutta entäpä jos asiakas onkin oikeassa? Jospa hänellä käytettävissä olevien tietojen mukaan eri tuotteilla ei ole mitään merkittävää eroa? Silloin hinnan pitääkin ratkaista, ja asiakas toimii täysin rationaalisesti.  

Asiakashan on valmis maksamaan enemmän vain siinä tapauksessa, että tuotteessasi on jotain erityislaatuista, jolla on lisäarvoa hänelle. Siihen, miksi asiakas ei noteeraa tällaista poikkeavuutta tuotteessasi, voi olla kolme vaihtoehtoista syytä:

  1. asiakas ei tiedä tuotteesi poikkeavista hyödyistä
  2. asiakas ei usko tuotteesi poikkeaviin hyötyihin
  3. tuotteellasi ei ole poikkeavia hyötyjä.