Perusasioiden äärellä -blogi

Unohtuuko teiltä kyselyiden jälkihoito?

Perjantai 26.11.2021 klo 16.31 - Perusasiat 6/2021


Haaste: eka asiakaskontakti on myös vika

Tuleeko teille uusien asiakkaiden yhteydenottoja? Kyselevät tuotteistanne, haluavat tietää hinnan, pyytävät tarjousta tai tekevät suoraan tilauksen? Uskon, että hoidatte kyseisen tapahtuman mallikkaasti  mutta mitä sen jälkeen tapahtuu? Toivottavasti ette ajattele, että keissi on taputeltu...

Vaikka kyselijöissä on varmasti renkaanpotkijoitakin, kannattaa vähintääkin selvittää heidän koko potentiaalinsa. Varsinkin jos olette toimialalla, jossa hankinta on säännöllistä, voitte saada monista kyselijöistä kehitettyä ajan kanssa hyvinkin merkittäviä asiakkaita. Miksi tyytyä tonnin kertakauppaan, jos koko potentiaali on kymmenkertainen? Älkää siis päästäkö ketään tolkullista kyselijää karkuun 
ainakin mikäli se on estettävissä jotakuinkin rauhanomaisin keinoin.