Perusasioiden äärellä -blogi
Voisiko myynti olla keskeinen kilpailuetusi?Maanantai 9.1.2017 klo 21:26 - Perusasioiden äärellä 1/2017 Haaste: jotkut menestyvät paremmin samoilla tuotteilla Nykyisissä kilpailuympäristöissä on entistä vaikeampi erottautua tuotteiden ominaisuuksilla. Vaikka käänteentekevät innovaatiot ovatkin mullistaneet joitakin toimialoja, niin aika usealla toimialalla ”kaikki" on toistaiseksi keksitty. Ja vaikka joku hieman kehittääkin tuotettaan, se kopioidaan nopeasti. |
Mitä jos tuotteesi onkin ihan samanlainen kuin muiden?Tiistai 13.12.2016 klo 12:57 - Perusasioiden äärellä 4/2016 Haaste: tuotteen ominaisuuksilla ei voi erottautua |
Eikö asiakas usko tuotteesi erityislaatuisuuteen?Tiistai 22.11.2016 klo 14:20 - Perusasioiden äärellä 3/2016 Haaste: asiakas ei usko tuotteesi erityislaatuisuuteen |
Onko vain hinnalla merkitystä asiakkaillesi?Perjantai 28.10.2016 klo 13:27 - Perusasioiden äärellä 2/2016 Haaste: asiakas ostaa vain hintaa
|
Käyttävätkö myyjät aikansa oikeisiin asioihin?Maanantai 10.10.2016 - Perusasioiden äärellä 1/2016 Haaste: myynnin puutteelliset voimavarat Eräs syy tähän erityisesti pienissä yrityksissä on kaksoisroolitus: esimerkiksi myyjän/tuotepäällikön aika kuluu helposti jälkimmäisen rutiineissa. Eikä itsensä johtaminenkaan ole helppoa: varmasti jokainen meistä löytää itsensä aika ajoin ihan tärkeältä kuulostavan tekemisen ääreltä - vaikkapa juuri sen asiakaskontaktoinnin sijasta. |